Gezonde fietsgids | Beginnershandleiding 5 dingen die u moet weten

[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Vanwege zijn eenvoud wordt fietsen vaak gekozen als fysieke activiteit.Het spreekt gemakkelijk mensen van alle leeftijden en achtergronden aan. Sinds het voor het eerst werd uitgevonden en in gebruik werd genomen in 1817. De fiets is nuttig en heeft vele rollen – zoals een bron van plezier, een vorm van oefening of een transportmiddel. Meestal leren mensen fietsen als kinderen; sommige mensen leren echter later in het leven of doen dit niet als volwassene; wanneer ze meerderjarig zijn, vallen ze uit de praktijk.Voor deze mensen kan de beginnershandleiding waardevolle informatie bieden om hen te helpen op een veilige en verantwoorde manier te fietsen terwijl ze hun gezondheidsvoordelen maximaliseren.

Verdeling in verschillende soorten fietsen

Een beginnende fietser heeft een geschikte fiets nodig. Het moet in overeenstemming zijn met zijn niveau van fietsvaardigheid en het type wielrennen dat hij wil oefenen. Er zijn veel verschillende soorten fietsen, waarvan sommige gebruikelijker zijn: wandelfietsen, mountainbikes en trail bikes.

  • Fiets- en toerfietsen

Racefietsen of wandelfietsen zijn ontworpen om op de stoep te rijden, voor specifieke afstanden en voor specifieke snelheden.

  • mountainbikes

Degenen die geïnteresseerd zijn in moeilijke off-road ritten zullen waarschijnlijk mountainbikes willen kopen. Deze fietsen zijn ontworpen als low-end uitrusting met dikke banden voor betere tractie.

  • Trail fietsen

Trail bikes zijn vergelijkbaar met mountainbikes, maar zijn ontworpen voor routes in plaats van meer ongelijkmatige grondcondities. Een vergelijkbaar type fiets, dat is ontworpen voor gebruik op gladde oppervlakken en minder hobbelige onverharde wegen, wordt een hybride fiets genoemd.

Fietsaccessoires

Comfort is een van de basiswaarden voor fietsers. Dit is een belangrijk aspect van efficiënt fietsen – en het wordt geholpen door de juiste uitrusting of uitrusting te dragen. Kleding moet de huid laten ademen, maar de bewegingen van de rijder niet beperken. Het moet ook geschikt zijn voor weersomstandigheden.

  • Fiets T-shirts

Een T-shirt met korte mouwen voor de zomer en lange mouwen voor de winter is een van de comfortabele kledingopties tijdens het fietsen.

  • Fietsbroek

Fietsbroeken of beenkappen (afhankelijk van het weer) geven de beste bewegingsvrijheid en verminderen het aantal schaafwonden. Ze zijn vaak uitgerust met een zacht gevoerde zeem voering voor schokabsorptie, verminderen wrijving en verwijderen zweetvocht.

  • Fiets jassen

Tijdens een koude winter zal een geschikt fietsjack je lichaam warm houden en voorkomen dat het tijdens het rijden oververhit raakt. De waterdichte jas is ideaal voor gebruik in de regen; het kan een hoofddeksel en een helm omvatten. Het is ook belangrijk om lagen kleding te kunnen leggen. Wanneer u de lagen aanbrengt, plaatst u eerst een materiaal dat het vocht afvoert, zodat het zich het dichtst bij de huid bevindt en vervolgens een middelste isolatielaag, en dan een jas of een ander beschermend omhulsel tegen wind of water. Volledige of gedeeltelijke fietshandschoenen, afhankelijk van het seizoen, beschermen uw handen, terwijl een helm essentieel is om hoofdletsel te voorkomen.

Gezondheidsvoordelen van fietsen

Als een vorm van oefening om het cardiovasculaire systeem te verbeteren, kan regelmatig fietsen een aantal positieve effecten hebben. Het is ook een gemakkelijke manier om de aanbevolen dagelijkse dosis activiteit te bereiken die nodig is voor de gezondheid van volwassenen en kinderen. Fietsen kan het risico op het ontwikkelen van bepaalde ziekten helpen verminderen. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, het verminderen van het risico op Type 2-diabetes, hartaandoeningen en andere aandoeningen die verband houden met of verergeren door overgewicht of obesitas. Daarnaast biedt fietsen voordelen op het gebied van gewichtsverlies, spierversterking (vooral in het onderlichaam) en preventie van gewrichtspijn.Omdat veel mensen denken dat lichamelijke activiteit ontspanning en een aangename ervaring is, helpt het ook om stress te verlichten.

  • Veiligheid op je fiets

Positionering en kanteling van uw hele lichaam naar voren, rustend op twee wielen van uw fiets, kan uiteraard lichte of ernstige verwondingen veroorzaken als u onvoorzichtig en omgekanteld bent. Voorkom letsel door de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen vóór en tijdens het rijden. Zelfbescherming betekent het dragen van de juiste soort kleding om de zichtbaarheid en naleving van verkeersregels te verzekeren.

  • Fietsen uitrusting

Bij het selecteren van apparatuur moet rekening worden gehouden met veiligheid en comfort. Helmen moeten om veiligheidsredenen voldoen aan de CPSC-normen en moeten goed passen bij het hoofd van de fietser. De kledingstukken moeten helder zijn of voldoende licht van kleur om de zichtbaarheid van de fietser te maximaliseren; ze zouden ook reflecterende elementen moeten hebben op opvallende plekken.De fiets zelf moet regelmatig genoeg worden onderhouden en in goede technische staat zijn.Het moet ook reflecties op banden of op andere opvallende plaatsen omvatten. Voordat een fietser voor het eerst fietst, moet hij de verkeersregels begrijpen, inclusief het gebruik van handsignalen, die andere voertuigen kunnen waarschuwen voor hun bedoelingen. Veiligheid betekent altijd bewust zijn van auto’s, voetgangers en andere fietsers op de weg, en niet onverwachts onverwachte bewegingen maken. Verkeersgeschikt rijden is ook belangrijk – en zorgt ervoor dat bestuurders fietsers duidelijk kunnen zien.

Wielersport

Het onderhouden van uw fiets vereist regelmatige inspectie, reiniging en vervanging van onderdelen.Controleer uw fiets voordat u uw eerste rit start. Dus begin met het controleren van uw banden om te controleren of ze correct en onbeschadigd zijn opgepompt en breng de nodige aanpassingen of vervangingen aan. Controleer de remmen voordat u gaat rijden. Als ze niet goed werken, moeten ze misschien worden bijgesteld, wat u zelf kunt doen door de technische instructies bij uw fiets te volgen, of laat een gekwalificeerde fietstechnicus dit doen.Kijk naar de ketting en de versnellingen.Houd ze schoon en smeer ze goed – maar verspreid ze niet. De schroeven op je fiets mogen niet te strak of te los zijn, dit kan je voertuig beschadigen of zelfs je uitrusting beschadigen tijdens het rijden.

Gemotiveerd blijven tijdens het fietsen

Als je bent begonnen met fietsen als een oefening, als een manier om naar school of werk te reizen, of als een trainer, kun je er zeker van zijn dat er momenten zijn waarop je je minder gemotiveerd voelt om op het zadel te gaan zitten. Als iets leuk en aangenaam is, zullen de meeste mensen het gemakkelijker vinden om hen ervan te overtuigen dat deze activiteit nodig is – ze zullen ook meer bereid zijn om door te gaan. Ondertussen is het voor sommige mensen die alleen oefenen niet iets dat ze prettig of grappig vinden. In dit geval kan het uitnodigen van een vriend om deel te nemen aan dagelijkse uitstapjes je helpen om je motivatie om te fietsen te behouden, net zoals je bij een groep mensen die al regelmatig fietsen, kunt helpen.

Zoeken naar nieuwe routes en rijden op verschillende routes kan ook helpen om een hoge mate van motivatie te behouden.Het is ook handig om een logboek bij te houden dat het aantal afgelegde kilometers dagelijks, elke week of elke maand registreert. Dit moedigt het vaststellen van extra doelen aan. De motivatie om te handelen in het geval van fietsen op het werk en op het werk kan ook eenvoudig en triviaal zijn: het kan een grafiek bevatten van de bespaarde hoeveelheid voor … de brandstof die we hebben gebruikt en de mechanische reparaties van de auto die we eerder hebben gehad gebruikt.

Marjoleine Nines
Over Marjoleine Nines 438 Artikelen
In het geval van Marjoleine Nines valt meer dan alleen op te letten, maar de twee grootste dingen die je moet weten, zijn dat ze sceptisch en empathisch zijn."" Natuurlijk zijn ze ook vooruitziend, rechtop en gevoelig, maar deze zijn ook in balans door haatgevoelig te zijn . Haar attente aard is echter waar ze zo bekend om is. Vaak zullen mensen erop rekenen en haar tolerantie vooral wanneer ze troost of steun nodig hebben. Niemand is perfect natuurlijk en Marjoleine heeft ook veel minder gunstige eigenschappen. Haar onaangename aard en obsessieve aard veroorzaken veel grieven op vaak persoonlijke niveaus. Gelukkig schittert haar empathie op de meeste dagen helderder.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*